10. bienale Brumen
Mednarodna žirija
Mirko Ilić /
BOSNA IN HERCEGOVINA
V Evropi je risal stripe in ilustracije, bil umetniški vodja pri oblikovanju plakatov, knjig, vinilk. Leta 1991 je postal umetniški vodja mednarodne izdaje revije Time Magazine, naslednje leto pa mnenjskih strani New York Timesa. Leta 1995 je ustanovil svoj studio Mirko Ilic Corp, v katerem dela s širokim spektrom naročnikov, od neprofitnih organizacij do luksuznih ponudnikov. Njegova dela so v zbirkah muzejev, kot so Smithsonian, MoMA San Francisco in MoMA New York. Z Miltonom Glaserjem je soavtor knjige The Design of Dissent, s Stevenom Hellerjem je spisal deset knjig, po vsem svetu organizira in kurira razstave, najbolj znana je razstava Tolerance Poster Show, ki je bila na ogled že več kot 130-krat. Na fakulteti School of Visual Arts v New Yorku na podiplomskem študiju poučuje ilustracijo.
Francesco Franchi
ITALIJA
Novinar in namestnik kreativnega direktorja časnika La Repubblica. Diplomiral je iz grafičnega novinarstva v dnevnem časopisju, akademski projekt pa je prerasel v njegovo – izredno uspešno – kariero. Začel jo je pri agenciji LeftLoft, nato osvojil kup mednarodnih nagrad kot kreativni direktor revije IL: The Intelligent Lifestyle, mesečne priloge časopisa Il Sole 24 Ore. Od leta 2016 je del uredniške ekipe La Repubblica, ki jo je redizajniral dvakrat v treh letih. Je tudi član AGI in avtor knjig, kot sta Designing News in The Intelligent Lifestyle Magazine.
Violaine Orsoni
FRANCIJA
Je polovica dua Violaine & Jérémy, druga polovica je njen partner Jérémy Schneider. Studio, ki sta ga ustanovila leta 2011, se osredotoča na grafično oblikovanje, oblikovanje črkovnih vrst, ilustracijo in pa umetnost in obrt, ki je posvečena podajanju lepih sporočil. Njun studio verjame v lepoto, prefinjenost, nežnost in brezčasnost. Od leta 2019 deluje tudi VJ TYPE, tipografski podaljšek studia: tudi pri snovanju črkovnih vrst se zanašata na lastno umetniško žilico in občutljivost, ustvarjata močne, nenavadne črkovne vrste.
Samo Ačko
SLOVENIJA
Vodja oblikovanja pri družbi Better, v kateri z ekipo snuje rešitve za izboljšanje uporabniške izkušnje medicinskega osebja pri uporabi elektronskih zdravstvenih kartotek ter predpisovanju in dajanju zdravil v bolnišnicah.
Po tem, ko je diplomiral iz oblikovanja črkovnih vrst za časopis, se je preselil v Ugando, kjer je v okviru Edirise soustvarjal nove pristope k lokalnemu socialnemu podjetništvu. Po vrnitvi v Slovenijo je prevzel vodenje likovnega uredništva nacionalnega časnika Dnevnik in prilog, jih redizajniral ter uvedel redne vizualne kolumne na naslovnici in infografično vizualno novinarstvo na zadnji strani Objektiva. Nekje vmes se je po ameriški transverzali Continental Divide Trail sprehodil od mehiške do kanadske meje.
Michael C. Place
ZDRUŽENO KRALJESTVO
Kje je delal: na prašičji farmi z očetom, oddajal šotore za prireditve na prostem, za Bite It! Trevorja Jacksona, z oblikovalci v studiu The Designers Republic, kasneje pa je ustanovil svoj Studio.Build. Uspehi: enkrat je v enem tednu prehodil 125 km, to je prvi življenjepis, ki ga je kadarkoli spisal, in po 20 letih ima še vedno rad svoj poklic (resen dosežek). Hobiji: rad hodi, govori o Yorkshiru na severu Anglije, občuduje natančno izklesan kamen, fotografira primerke suhozida in zbira črkovne vrste monospaced.
Nagrade Brumen
Med 417 prejetimi prijavami je žirija izbrala 133 projektov, ki so se uvrstili na 10. bienale Brumen in prejeli priznanje za odlično slovensko oblikovanje Brumen. Najboljši med uvrščenimi projekti so prejeli nagrado Brumen, med njimi pa je le eno delo, najboljše delo bienala, nagrajeno še z veliko nagrado Brumen.
Velika nagrada Brumen
Koordinate zvoka (Sanje o dopustu);
serija plakatov
oblikovanje
Nejc Prah
fotografija
Klemen Ilovar
naročnik
Žiga Murko
Opis projekta
Plakati predstavljajo serijo dogodkov Koordinate zvoka, v koprodukciji s Pritličjem in podporo MOL jih organizira Žiga Murko, ki vsak mesec povabi glasbenike, s katerimi pripravijo koncert improvizirane glasbe. Serija z vsakim plakatom poleg promocije dogodka upodablja tudi epizodo dolgočasnega vsakdana in sanje o tem, da bi bilo dobro iti na dopust. Letalsko okno je (recimo na Instagramu) simbol, da nekam greš (recimo na dopust), zato se okna pojavljajo na vsakem plakatu, vedno v kontrastu z dnevnimi opravili, s katerimi se ukvarjamo vsi ter jih drugi opazijo le, če jih ne opravimo (pomivanje posode, ščetkanje, betoniranje, jutranja rutina v kopalnici …).
Utemeljitev žirije
Serija plakatov, ki prejme veliko nagrado Brumen, je neustrašna, nora, tehnično raznolika, presenetljiva mešanica zamisli, ki je polna detajlov, zavita pa je v zares izvirno in edinstveno oblikovalsko sporočilo. Prav vsi plakati v seriji so izjemni! Oblikovani so na način, ki na več ravneh spodbuja javnost, da z njimi stopi v stik; torej niso le barvne grafike, ki so na pogled zabavne in dobro uravnotežene, temveč namigujejo na povsem nov način komuniciranja.
Identitete
Lupinc;
podoba blagovne znamke
likovno vodenje
Aleš Brce
oblikovanje
Aleš Brce
naročnik
Kmetija Lupinc
Utemeljitev žirije
Jasen in dobro strukturiran identitetni sistem, izveden in uporabljen na raznolikih izdelkih, vse od nalepk na vinskih steklenicah do podpornega tiskanega materiala in embalaže. Ravnovesje med črno in belo barvo, med abstraktnimi oblikami in tipografijo je izjemno: sodobno in sveže. Rešitev nakazuje odprt sistem oblikovanja, v katerega se v prihodnosti vedno lahko vključijo novi izdelki.
Komunikacijska in promocijska gradiva
Mič Styling - 25 let;
serija plakatov
vodenje projekta
Marin Bulog, Yin + Young
kreativno vodenje
Domen Husu, Yin + Young
likovno vodenje
Samo Muhič, Yin + Young
besedilo
Domen Husu, Yin + Young
Marin Bulog, Yin + Young
Sara Mlinar, Yin + Young
oblikovanje
Samo Muhič, Yin + Young
izvedbeno oblikovanje
Jure Ljubeljšek, Yin + Young
fotografija
Matic Kremžar
Utemeljitev žirije
Zanimiva in presenetljiva uporaba znanih referenc s plakatov, ki jih srečaš v frizerskih salonih. Projekt se iznajdljivo izmika imitaciji in splošno znan vizualni jezik prevede v nov in sodoben izraz. Zabaven in privlačen projekt, ki odlično združuje ilustracijo, likovno vodenje ter uporabo barve in tipografije.
Koordinate zvoka
(Sanje o dopustu);
serija plakatov
naročnik
Žiga Murko
oblikovanje
Nejc Prah
fotografija
Klemen Ilovar
Utemeljitev žirije
Serija plakatov, ki prejme veliko nagrado Brumen, je neustrašna, nora, tehnično raznolika, presenetljiva mešanica zamisli, ki je polna detajlov, zavita pa je v zares izvirno in edinstveno oblikovalsko sporočilo. Prav vsi plakati v seriji so izjemni! Oblikovani so na način, ki na več ravneh spodbuja javnost, da z njimi stopi v stik; torej niso le barvne grafike, ki so na pogled zabavne in dobro uravnotežene, temveč namigujejo na povsem nov način komuniciranja.
Publikacije
Henryk Tomaszewski;
razstavni katalog
oblikovanje
Radovan Jenko
naročnik
Fundacija Brumen
Utemeljitev žirije
in odlično izdelana knjiga, ki jo odlikujejo uporabljeni taktilni elementi, kot sta izbor materiala za naslovnico in način vezave ter kuriranje vsebin in struktura. Format in oblikovanje sta presenetljiva, knjiga pa na prefinjen način upodablja opus Henryka Tomaszewskega.
Prišleki;
serija naslovnic
oblikovanje
Zoran Pungerčar
kreativno vodenje
Andrej Hočevar, LUD Literatura
naročnik
LUD Literatura
Utemeljitev žirije
Konsistentna serija naslovnic, ki z uporabo močnih ilustracij poudarja vsebino vsake izmed publikacij. Čeprav je oblikovalski pristop tradicionalen, je vsaka knjiga presenetljiva in polna detajlov, ki sporočajo poglobljeno razumevanje oblike in vsebine.
Glej, List!;
serija gledaliških listov
oblikovanje
Mina, Žabnikar, Grupa Ee
Damjan Ilić, Grupa Ee
Ivian Kan Mujezinović, Grupa Ee
naročnik
Društvo Gledališče Glej
Utemeljitev žirije
Močna, večplastna identiteta za gledališče s tehtno uporabo tipografije in slikovnega materiala. Format publikacij, izbira materiala in barv ter tehnike tiska je dobro premišljena. Končni izdelek je raznolik, vizualno odličen in igriv.
Extending the Dialogue;
knjiga
oblikovanje
Ivian Kan Mujezinović
naročnik
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Utemeljitev žirije
Precizno izdelana knjiga, ki je na vseh ravneh spretno izvedena in odlično upošteva vsebino, strukturo, mrežo, ritem materiala, velikosti črk, format, izbiro papirja in tisk. Vsestransko odličen primer oblikovanja knjig.
Digitalni produkti in storitve
Parlameter;
spletno orodje
vodenje produkta
Žiga Vrtačič,
Danes je nov dan
oblikovanje
Jasmina Ploštajner,
Danes je nov dan
Jure Kožuh
programiranje
Filip Dobranić,
Danes je nov dan
Tomaž Kunst,
Danes je nov dan
Primož Klemenšek,
Danes je nov dan
Mato Žgajner,
Danes je nov dan
Tomaž Jurič,
Danes je nov dan
Franci Zidar,
Danes je nov dan
informacijska arhitektura
Tadej Štrok, Danes je nov dan
besedilo
Eva Vrtačič, Danes je nov dan
podatkovna analiza
Nika Mahnič, Danes je nov dan
Utemeljitev žirije
Dobra ideja s kompleksnim kontekstom, ki je izražen na oblikovalsko jasen in preprost način. Izgled je potisnjen v drugi plan, ideje pa so posredovane naravnost: brez kompliciranja, brez politike, le dejstva.
Informacijsko oblikovanje
Slovenia Design Showroom Milano 2017:
Oblikovanje kot (z)možnost spremembe;
razstava
vodenje projekta
Barbara Predan, Pekinpah
oblikovanje
Primož Pislak
Tomato Košir
načrtovanje postavitve razstave
Arne Vehovar
Urša Vrhunc
fotografija
Aleš Rosa
naročnik
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
SPIRIT Slovenija
Lesarski grozd
društvo Pekinpah
Utemeljitev žirije
Odličen primer oblikovanja razstave z jasno stukturirano sporočilnostjo in predstavitvijo izdelkov v velikem prostoru. Razstavna konstrukcija je čudovito izdelana, izbira materialov pa je dobro premišljena, saj kompleksne razstavljene izdelke izpostavi na sodoben način, ki je zračen in iskren.
Troljo
chatbot
ime organizacije
Troljo chatbot
raziskava
Žiga Kramperšek, Wave Group
oblikovanje
Emil Kozole, Ljudje
Miha Artnak, Ljudje
programiranje:
Miha Kočevar, Wave Group
Domen Kožar, opendata.si
vodenje projekta
Mirnes Jusufović, Wave Group
besedilo
Nina Mrgole, Wave Group
Utemeljitev žirije
Odlično izdelan digitalni projekt, ki se poigrava na mejah oblikovalskega mišljenja. Vizualna podoba projekta je preprosta in skoraj ne-oblikovana, zato projekt preusmerja pozornost na vsebino in uporabniško izkušnjo. Izdelek, ki ga mora preizkusiti vsak, saj odpira nove in vznemirljive možnosti.
Dokumenti, vrednostni papirji in plačilni instrumenti
Ni podeljenih nagrad
Tipografija
Eva
črkovna vrsta
tipografija
Mihael Aleksander Mahkovic
Univerza v Ljubljani
Naravoslovnotehniška fakulteta
Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje
mentorstvo
izr. prof. dr. Klementina Možina,
Univerza v Ljubljani,
Naravoslovnotehniška fakulteta;
Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje
Utemeljitev žirije
Prefinjena stična digitalna rokopisna črkovna vrsta, ki služi svojemu namenu: deluje osebno in pisano na roke. Črkovna vrsta je dobro izdelana in prezentirana, blesti pa predvsem v manjših velikostih.
Katalog 10. bienala Brumen
Katalog poleg predstavitve nagrajenih in uvrščenih projektov vsebuje tudi intervjuje z žiranti, mnenjsko anketo slovenskih oblikovalcev, podatkovne vizualizacije ter indeks vseh prijavljenih del.