8. bienale Brumen
Mednarodna žirija
Henrik Kubel / predsednik žirije
ZDRUŽENO KRALJESTVO
Leta 2000 sta Henrik Kubel (1972, Kopenhagen) in Scott Williams ustanovila studio A2/SW/HK, ki je pred časom oblikoval črkovno družino in piktograme za moskovski javni prevoz. Kubel je zasnoval črkovne družine več uglednim svetovnim naročnikom, npr. revijama The New York Times Magazine in Wired, časopisu The Independent ter vladi Združenega kraljestva. V skladu s svojo oblikovalsko filozofijo, da vsak naročnik potrebuje sebi lastno črkovno družino, sta leta 2010 Kubel in Williams ustanovila še črkovno založbo A2-TYPE. Oba sta člana AGI (Alliance Graphique Internationale).
Felix Pfaffli
ŠVICA
Felix Pfäffli (1986, Luzern), ustanovitelj in lastnik studia Feixen in predavatelj na Šoli za grafično oblikovanje v Luzernu, je najbolj znan po svojih odmevnih plakatih, npr. za švicarski kulturno-umetniški center Südpol, pa tudi animacijah, npr. za revijo Wired. Njegovi naročniki so tako velika mednarodna imena kot lokalne kulturne in izobraževalne ustanove. Redno sodeluje na številnih mednarodnih razstavah, da je njegovo delo uspešno, pa dokazujejo prestižne nagrade in priznanje – v AGI je bil sprejet kot najmlajši član v zgodovini tega kluba.
Paula Troxler
ŠVICA
Ilustratorka in grafična oblikovalka Paula Troxler (1981, Willisau) ima širok ustvarjalni delokrog: od ilustracij, plakatov, kulturnih identitet, zidnih poslikav do predavanj. Koledar Vsak dan skica (Every Day a Drawing) objavlja že od leta 2010, dela razstavlja po vsem svetu, za plakate pa je dobila že vrsto nagrad uglednih mednarodnih festivalov, kot so 100 Best Posters, TDC New York in TDC Tokio, bienala plakatov v Lahtiju in v Moskvi. Od leta 2016 sodeluje z grafičnim oblikovalcem in ilustratorjem Kleonom Medugorcem v projektnem studiu derhund.org.
Jaime Serra
ŠPANIJA
Multidisciplinarni infografik in umetnik Jaime Serra (1964, Lleida) je v letih 1995–2001 delal za argentinski časopis Clarín in pomembno preoblikoval pomen infografik tako glede estetskih kriterijev kot obravnavanih tem. Je dobitnik več kot stotih pomembnih nagrad, tudi Malofiej in Laus, marca 2012 pa mu je prestižna organizacija SND (Society for News Design) podelila naziv najvplivnejšega ustvarjalca infografik v obdobju 1992–2012. V zadnjih letih redno sodeluje s španskim dnevnikom La Vanguardia in francoskim tednikom Courrier International.
Kurt Glanzer
AVSTRIJA
Grafični oblikovalec in predavatelj na FH Joanneum v Gradcu, Kurt Glänzer (1986, Lienz), je po diplomi najprej delal kot kreativni direktor v priznanih avstrijskih oblikovalskih agencijah, potem pa leta 2014 z dobrim prijateljem Josefom Heiglom ustanovil neodvisni oblikovalski studio Bruch—Idee & Form. Mladi studio je že prejel več nacionalnih in mednarodnih oblikovalskih nagrad, npr. TDC New York in ADC * Evropa. Ustvarjalno se osredotoča predvsem na znamčenje, poslovne tiskovine in embalažo, raziskuje pa tudi na drugih oblikovalskih področjih.
Nagrade Brumen
Med 392 prejetimi prijavami je žirija izbrala 90 projektov, ki so se uvrstili na 8. bienale Brumen in prejeli priznanje za odlično slovensko oblikovanje Brumen. Najboljši med uvrščenimi projekti so prejeli nagrado Brumen, med njimi pa je le eno delo, najboljše delo bienala, nagrajeno še z veliko nagrado Brumen.
Velika nagrada Brumen
Koordinate zvoka (Sanje o dopustu);
serija plakatov
oblikovanje
Nejc Prah
fotografija
Klemen Ilovar
naročnik
Žiga Murko
Opis projekta
Plakati predstavljajo serijo dogodkov Koordinate zvoka, v koprodukciji s Pritličjem in podporo MOL jih organizira Žiga Murko, ki vsak mesec povabi glasbenike, s katerimi pripravijo koncert improvizirane glasbe. Serija z vsakim plakatom poleg promocije dogodka upodablja tudi epizodo dolgočasnega vsakdana in sanje o tem, da bi bilo dobro iti na dopust. Letalsko okno je (recimo na Instagramu) simbol, da nekam greš (recimo na dopust), zato se okna pojavljajo na vsakem plakatu, vedno v kontrastu z dnevnimi opravili, s katerimi se ukvarjamo vsi ter jih drugi opazijo le, če jih ne opravimo (pomivanje posode, ščetkanje, betoniranje, jutranja rutina v kopalnici …).
Utemeljitev žirije
Serija plakatov, ki prejme veliko nagrado Brumen, je neustrašna, nora, tehnično raznolika, presenetljiva mešanica zamisli, ki je polna detajlov, zavita pa je v zares izvirno in edinstveno oblikovalsko sporočilo. Prav vsi plakati v seriji so izjemni! Oblikovani so na način, ki na več ravneh spodbuja javnost, da z njimi stopi v stik; torej niso le barvne grafike, ki so na pogled zabavne in dobro uravnotežene, temveč namigujejo na povsem nov način komuniciranja.
Identitete
Lupinc;
podoba blagovne znamke
likovno vodenje
Aleš Brce
oblikovanje
Aleš Brce
naročnik
Kmetija Lupinc
Utemeljitev žirije
Jasen in dobro strukturiran identitetni sistem, izveden in uporabljen na raznolikih izdelkih, vse od nalepk na vinskih steklenicah do podpornega tiskanega materiala in embalaže. Ravnovesje med črno in belo barvo, med abstraktnimi oblikami in tipografijo je izjemno: sodobno in sveže. Rešitev nakazuje odprt sistem oblikovanja, v katerega se v prihodnosti vedno lahko vključijo novi izdelki.
Komunikacijska in promocijska gradiva
Mič Styling - 25 let;
serija plakatov
vodenje projekta
Marin Bulog, Yin + Young
kreativno vodenje
Domen Husu, Yin + Young
likovno vodenje
Samo Muhič, Yin + Young
besedilo
Domen Husu, Yin + Young
Marin Bulog, Yin + Young
Sara Mlinar, Yin + Young
oblikovanje
Samo Muhič, Yin + Young
izvedbeno oblikovanje
Jure Ljubeljšek, Yin + Young
fotografija
Matic Kremžar
Utemeljitev žirije
Zanimiva in presenetljiva uporaba znanih referenc s plakatov, ki jih srečaš v frizerskih salonih. Projekt se iznajdljivo izmika imitaciji in splošno znan vizualni jezik prevede v nov in sodoben izraz. Zabaven in privlačen projekt, ki odlično združuje ilustracijo, likovno vodenje ter uporabo barve in tipografije.
Koordinate zvoka
(Sanje o dopustu);
serija plakatov
naročnik
Žiga Murko
oblikovanje
Nejc Prah
fotografija
Klemen Ilovar
Utemeljitev žirije
Serija plakatov, ki prejme veliko nagrado Brumen, je neustrašna, nora, tehnično raznolika, presenetljiva mešanica zamisli, ki je polna detajlov, zavita pa je v zares izvirno in edinstveno oblikovalsko sporočilo. Prav vsi plakati v seriji so izjemni! Oblikovani so na način, ki na več ravneh spodbuja javnost, da z njimi stopi v stik; torej niso le barvne grafike, ki so na pogled zabavne in dobro uravnotežene, temveč namigujejo na povsem nov način komuniciranja.
Publikacije
Henryk Tomaszewski;
razstavni katalog
oblikovanje
Radovan Jenko
naročnik
Fundacija Brumen
Utemeljitev žirije
in odlično izdelana knjiga, ki jo odlikujejo uporabljeni taktilni elementi, kot sta izbor materiala za naslovnico in način vezave ter kuriranje vsebin in struktura. Format in oblikovanje sta presenetljiva, knjiga pa na prefinjen način upodablja opus Henryka Tomaszewskega.
Prišleki;
serija naslovnic
oblikovanje
Zoran Pungerčar
kreativno vodenje
Andrej Hočevar, LUD Literatura
naročnik
LUD Literatura
Utemeljitev žirije
Konsistentna serija naslovnic, ki z uporabo močnih ilustracij poudarja vsebino vsake izmed publikacij. Čeprav je oblikovalski pristop tradicionalen, je vsaka knjiga presenetljiva in polna detajlov, ki sporočajo poglobljeno razumevanje oblike in vsebine.
Glej, List!;
serija gledaliških listov
oblikovanje
Mina, Žabnikar, Grupa Ee
Damjan Ilić, Grupa Ee
Ivian Kan Mujezinović, Grupa Ee
naročnik
Društvo Gledališče Glej
Utemeljitev žirije
Močna, večplastna identiteta za gledališče s tehtno uporabo tipografije in slikovnega materiala. Format publikacij, izbira materiala in barv ter tehnike tiska je dobro premišljena. Končni izdelek je raznolik, vizualno odličen in igriv.
Extending the Dialogue;
knjiga
oblikovanje
Ivian Kan Mujezinović
naročnik
Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Utemeljitev žirije
Precizno izdelana knjiga, ki je na vseh ravneh spretno izvedena in odlično upošteva vsebino, strukturo, mrežo, ritem materiala, velikosti črk, format, izbiro papirja in tisk. Vsestransko odličen primer oblikovanja knjig.
Digitalni produkti in storitve
Parlameter;
spletno orodje
vodenje produkta
Žiga Vrtačič,
Danes je nov dan
oblikovanje
Jasmina Ploštajner,
Danes je nov dan
Jure Kožuh
programiranje
Filip Dobranić,
Danes je nov dan
Tomaž Kunst,
Danes je nov dan
Primož Klemenšek,
Danes je nov dan
Mato Žgajner,
Danes je nov dan
Tomaž Jurič,
Danes je nov dan
Franci Zidar,
Danes je nov dan
informacijska arhitektura
Tadej Štrok, Danes je nov dan
besedilo
Eva Vrtačič, Danes je nov dan
podatkovna analiza
Nika Mahnič, Danes je nov dan
Utemeljitev žirije
Dobra ideja s kompleksnim kontekstom, ki je izražen na oblikovalsko jasen in preprost način. Izgled je potisnjen v drugi plan, ideje pa so posredovane naravnost: brez kompliciranja, brez politike, le dejstva.
Informacijsko oblikovanje
Slovenia Design Showroom Milano 2017:
Oblikovanje kot (z)možnost spremembe;
razstava
vodenje projekta
Barbara Predan, Pekinpah
oblikovanje
Primož Pislak
Tomato Košir
načrtovanje postavitve razstave
Arne Vehovar
Urša Vrhunc
fotografija
Aleš Rosa
naročnik
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo
SPIRIT Slovenija
Lesarski grozd
društvo Pekinpah
Utemeljitev žirije
Odličen primer oblikovanja razstave z jasno stukturirano sporočilnostjo in predstavitvijo izdelkov v velikem prostoru. Razstavna konstrukcija je čudovito izdelana, izbira materialov pa je dobro premišljena, saj kompleksne razstavljene izdelke izpostavi na sodoben način, ki je zračen in iskren.
Troljo
chatbot
ime organizacije
Troljo chatbot
raziskava
Žiga Kramperšek, Wave Group
oblikovanje
Emil Kozole, Ljudje
Miha Artnak, Ljudje
programiranje:
Miha Kočevar, Wave Group
Domen Kožar, opendata.si
vodenje projekta
Mirnes Jusufović, Wave Group
besedilo
Nina Mrgole, Wave Group
Utemeljitev žirije
Odlično izdelan digitalni projekt, ki se poigrava na mejah oblikovalskega mišljenja. Vizualna podoba projekta je preprosta in skoraj ne-oblikovana, zato projekt preusmerja pozornost na vsebino in uporabniško izkušnjo. Izdelek, ki ga mora preizkusiti vsak, saj odpira nove in vznemirljive možnosti.
Dokumenti, vrednostni papirji in plačilni instrumenti
Ni podeljenih nagrad
Tipografija
Eva
črkovna vrsta
tipografija
Mihael Aleksander Mahkovic
Univerza v Ljubljani
Naravoslovnotehniška fakulteta
Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje
mentorstvo
izr. prof. dr. Klementina Možina,
Univerza v Ljubljani,
Naravoslovnotehniška fakulteta;
Oddelek za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje
Utemeljitev žirije
Prefinjena stična digitalna rokopisna črkovna vrsta, ki služi svojemu namenu: deluje osebno in pisano na roke. Črkovna vrsta je dobro izdelana in prezentirana, blesti pa predvsem v manjših velikostih.
Katalog 8. bienala Brumen
Katalog poleg predstavitve nagrajenih in uvrščenih projektov vsebuje tudi intervjuje z žiranti, mnenjsko anketo slovenskih oblikovalcev, podatkovne vizualizacije ter indeks vseh prijavljenih del.
Program 8. bienala Brumen
Mednarodna konferenca
3. oktober 2017 od 16:00 do 20:00 v Katedrali Kina Šiška
Mednarodna žirija strokovno priznanih oblikovalcev, ki je izbrala prejemnike priznanj in nagrad Brumen, je za širšo javnost pripravila tudi serijo oblikovalskih predavanj in recenzije portfeljev z obiskovalci konference.
Podelitev nagrad in otvoritev pregledne razstave
24. 10. 2017 ob 19:00 v Narodni galeriji
Pregledna razstava 8. bienala Brumen
24. 10. do 26. 11. 2017 v Narodni galeriji
Srečanje z gospodarstveniki
14. 11. 2017 na Gospodarski zbornici Slovenije
Na štirih predavanjih in delavnici pod skupnim naslovom In kaj lahko oblikovanje ponudi gospodarstvu? so mednarodno delujoči oblikovalci predstavili prednosti oblikovalskega mišljenja za razvoj podjetij v procesu digitalizacije in novih tehnologij.
Srečanje je organizirala Fundacija Brumen v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije.
Predavatelji: Aljaž Vindiš, Jure Martinec, Tibor Kranjc in Sara Vrbinc.
Delavnica: Martina Gobec in Zofi Holgerson.
Predstavitev kataloga 8. bienala Brumen
30. 11. 2017 v Narodni galeriji